Konkrétní aplikace obecných podmínek jsou obsahem následujících bodů:
Pro účely Plánu zimní údržby se silnice rozdělují podle pořadí důležitosti takto (viz znění § 42 odst. 1 prováděcí vyhlášky č. 104 Ministerstva dopravy a spojů):
I. pořadí | silnice I. třídy a dopravně důležité silnice II. třídy |
II. pořadí | zbývající úseky silnic II. třídy nezařazené do I. pořadí a dopravně důležité silnice III. třídy |
III. pořadí | ostatní silnice III. třídy nezařazené do II. pořadí a udržované zpravidla pluhováním |
III. pořadí | silnice na, kterých není provozována osobní linková doprava a mají malý dopravní význam |
Pro jednotlivá pořadí důležitosti platí tyto časové lhůty od výjezdu mechanismu (doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti silnice do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut):
do 2 hodin | na rychlostních silnicích |
do 3 hodin | I. pořadí |
do 6 hodin | II. pořadí |
do 12 hodin | III. pořadí |
Uvedené lhůty platí po celých 24 hodin.
10.07.2024
/ 10.07.2024 /
V oblíbeném a hojně sportovci i rodinami navštěvovaném Bělském lese byla dokončena obnova lesních cest, jejichž stav byl před rekonstrukcí neutěšený. Opravený úsek tak zlepší dopravní obslužnost při hospodaření v lese a skýtá i komfortnější prostor pro chodce a cyklisty. Stavební práce provedla společnost Ostravské komunikace, náklady na stavbu činily 8,3 milionu bez DPH. Zpracovatelem projektové dokumentace byla společnost Geoengineering, práce byly realizovány za šest týdnů. Obnovená klíčová lesní dopravní síť v celkové délce 1,71 km propojila obvody Ostrava-Jih a Stará Bělá.