30.12.2014
Po odpoledním a nočním hustém sněžení, spadlo až osm centimetrů sněhu, se podařilo silnice na území města Ostravy udržet sjízdné. Aktuálně na vozovkách po chemickém ošetření leží mírná vrstva rozbředlého sněhu, který je pluhován a měl by v průběhu dne zcela roztát.
První sníh v Ostravě napadl na druhý svátek vánoční. Spad nebyl větší než dva centimetry sněhu a silnice, tak po chemickém ošetření, zůstaly bez komplikací sjízdné. Znovu začalo vydatněji sněžit v průběhu pondělního odpoledne a především pak v noci z pondělí 29. na úterý 30. prosince.
Sypače Ostravských komunikací v pondělí 29. prosince vyrazily do terénu krátce po osmé hodině ranní, technika se vrátila po desáté a silnice byly mokré, znovu sypače vzhledem ke sněžení vyrazily po šetnácté hodině a v terénu byly až do sedmi večer. „Po jedné hodině ranní v noci z pondělí na úterý začalo hustě sněžit a sypače tak znovu vyrazily do ulic, kde prováděly zimní údržbu až do rána. Po střídání směn vyrazila technika znovu ke konečnému dočištění. K sypačům Ostravských komunikací se připojilo také dvanáct traktorů s pluhy,“ upřesnil vedoucí zimní údržby Ostravských komunikací Pavel Król, s tím, že celkem bylo použito bezmála tři sta tun soli, šedesát tisíc litrů solanky a odpluhováno více jak dva tisíce kilometrů silnic,“ doplnil Król.
Souhrn zimní údržby k 30. prosinci 2014
V roce 2014 měli zaměstnanci Ostravských komunikací čtrnáct výjezdových dní. Jednou vyjížděli v říjnu k preventivnímu ošetření mostů, za stejným účelem pak dvakrát vyrazila technika do terénu v listopadu. V průběhu prosince již nešlo pouze o preventivní výjezdy, řešilo se jak náledí, tak spad sněhu. Celkem jsme k 30. prosinci zaznamenali dvanáct výjezdových dnů. „Nečekáme na termíny, které nám stanovuje zákon, abychom začali se zmírňováním následků zimního počasí. Stejně jako v předešlých letech i letos vyjíždí veškerá technika do terénu, jakmile dojde ke změně klimatických podmínek,“ připomněl předseda představenstva Ostravských komunikací Daniel Lyčka, s tím, že dispečeři společnosti sledují meteorologické předpovědi a jsou-li vyhlídky na náledí nebo výraznější sněžení vyráží technika předem k preventivnímu ošetření silnic.
Na zimní údržbu v roce 2014 bylo doposud spotřebováno více než tisíc tun soli a dvě stě tisíc litrů solanky. Chemicky bylo ošetřeno více než deset tisíc kilometrů silnic na území města Ostravy a odpluhováno dva a půl tisíce kilometrů.