23.11.2023
OSTRAVA, 22. 11. 2023 – Před třetí hodinou ranní dnes vyjely všechny sypače Ostravských komunikací a. s., které se starají o zimní údržbu silnic II. a III. tříd a místních komunikací na území města Ostravy. Se solí a solankou se silničáři vydali preventivně na všechny vozovky, kde kvůli předchozím srážkám a poklesu teploty pod 0 stupňů Celsia hrozilo namrzání. „Teplota se dnes v noci pohybovala od čtyř a půl stupňů nad nulou až mírně pod bod mrazu. Od dvou hodin v noci padal déšť se sněhem, proto byl nutný preventivní zásah,“ zhodnotil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.
Na ošetření cest silničáři spotřebovali zhruba 45 tun soli a téměř 13 tisíc litrů solanky. Zatím zlomek z toho, co mají pro letošek připraveno. To je konkrétně šest tisíc tun soli a 500 tun kamenné drti. Solanka se doplňuje průběžně po celé zimní období, k dispozici je standardně už od 1. listopadu. „Jsme připravení a reagujeme hned. Na některých mostech jsme zasahovali už v neděli. Teď už dispečink nařídil standardní výjezd 15 sypačů,“ doplnil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
V minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli. Poprvé musela loni vyjet flotila sypačů k ošetření vozovek 18. listopadu v odpoledních hodinách. Spotřeba soli v listopadu 2022 pak byla v součtu zhruba 56 tun.
V celé zimní sezóně 2022-2023, která byla z pohledu silničářů průměrná, napadlo v Ostravě celkem 65 centimetrů sněhu (v zimě 2021-2022 to bylo celkem 34 centimetrů). Vozy zimní údržby vyjížděly na silnice během 43 dní a ošetřily bezmála 41 tisíc kilometrů komunikací.
10.07.2024
/ 10.07.2024 /
V oblíbeném a hojně sportovci i rodinami navštěvovaném Bělském lese byla dokončena obnova lesních cest, jejichž stav byl před rekonstrukcí neutěšený. Opravený úsek tak zlepší dopravní obslužnost při hospodaření v lese a skýtá i komfortnější prostor pro chodce a cyklisty. Stavební práce provedla společnost Ostravské komunikace, náklady na stavbu činily 8,3 milionu bez DPH. Zpracovatelem projektové dokumentace byla společnost Geoengineering, práce byly realizovány za šest týdnů. Obnovená klíčová lesní dopravní síť v celkové délce 1,71 km propojila obvody Ostrava-Jih a Stará Bělá.