06.08.2021
OSTRAVA, 6. 8. 2021 – Ostravské komunikace, které mají na starosti správu zhruba 114 dopravních uzlů se semafory v Ostravě, zažívají v letošní hlavní stavební sezóně perné chvilky. Světelná signalizační zařízení, jak se správně semaforům říká, totiž mohou významně pomoci řidičům během bezpočtu uzavírek a omezení, které je letos na silnicích v krajském městě čekají. Firma proto upravila a sleduje 12 kritických míst, kterých se dotýkají rekonstrukce. Další tři ji čekají od září. „Městská společnost Ostravské komunikace se snaží pomoci i tam, kde stavebníci na řízení dopravy nestačí nebo zapomněli změny dopředu řešit. A to i na komunikacích, kde investorem není město Ostrava,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.
Během léta už správce semaforů vypomohl s nejsložitějšími místy při opravách mostů přes Odru a přes Porubku. „Zasahovali jsme na velmi frekventovaných ulicích, jako je Muglinovská, Mariánskohorská nebo 17. listopadu, kde jsme museli ex post zajistit úpravy nebo vypnutí signalizace,“ doplnil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
Lidé si běžně neuvědomují, že řízení křižovatek je poměrně složitý systém s výkonnými mikroprocesory, řadou elektronických prvků a obvodů, které zahrnují ovládání, diagnostiku, napájení a detektory. Vybavení křižovatek signalizací a nastavení musí splňovat nejrůznější podmínky podle složitosti křižovatky tak, aby se vyhovělo požadavkům například na počet signálních programů, na připojení do koordinace či na monitorovací pracoviště GSM.
Se změnami světelné signalizace má počítat už projektant rekonstrukcí na silnicích. Stavebník by pak měl do rozpočtu zahrnout i náklady na úpravy řízení dopravy. „Ne vždy to takto probíhá. Nebo dojde k úpravám projektu, ale zapomene se na úpravu systému světelných signalizací,“ upozorňuje Miroslav Laštůvka z oddělení dopravního inženýrství Ostravských komunikací.
Semafory jsou vybaveny pamětí, řeší hustotu provozu i preferenci MHD nebo průjezdu pro hasiče, záchrannou službu či policii. Takto dynamicky podle Laštůvky fungují už prakticky všechny semafory v Ostravě. „Jejich úpravu nelze provést ze dne na den, příprava a realizace vyžaduje určitý čas a úsilí. Toto je opravdu potřeba řešit před začátkem stavby a s dostatečným časovým předstihem,“ říká Laštůvka.
Do prosince budou Ostravské komunikace patrně znovu řešit světelnou signalizaci na křížení ulic 17. listopadu a Vřesinská. Její úpravu požaduje odbor dopravy magistrátu od 1. září, kdy se obnoví tramvajový provoz v úseku smyčka Vřesinská - Vozovna Poruba. Změnit se musí také řízení dopravy v souvislosti s opravou tramvajové zastávky Důl Odra. Zásahy do režimu semaforů bude znamenat i rekonstrukce kolejí pro tramvaje v Hlučínské a v oblasti Sadu Boženy Němcové.
06.11.2024
/ 06.11.2024 /
OSTRAVA, 6. 11. 2024 – Už od zítřka až do 11. listopadu nebude možné projet ostravskou ulicí 28. října v úseku z Hulváckého kopce na křižovatku Nová ves vodárna. Neprojedou tudy ani individuální motoristé ani cyklisté. „Budeme opravovat revizní šachty kanalizace na ulici 28. října, proto prosíme motoristy, aby uzávěru, která bude jen v jednom směru a jen na pět dní, strpěli,“ doplnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.
04.11.2024
/ 04.11.2024 /
https://www.okas.cz/o-spolecnosti/pracovni-prilezitosti.html