28.05.2013
Všechny semafory řídící křižovatky na území Ostravy projdou do konce června pravidelnou revizí. Světelná signalizace každé křižovatky tak bude na několik hodin mimo provoz.
03.04.2013
Silnice na území Ostravy jsou v tuto chvíli sjízdné, je však potřeba dbát zvýšené opatrnosti, protože na cestách leží vrstva rozbředlého, rozsoleného sněhu a stále připadává další. Technika Ostravských komunikací vyrazila do terénu o půl čtvrté ráno, v noci z úterý druhého na středu třetího dubna, kdy začalo drobné sněžení. Do sedmé hodiny ranní napadly pouze dva centimetry sněhu. Od sedmi však sněžení zintenzivnilo, proto byly k sedmnácti sypačům Ostravských komunikací povolány také posilové stroje, a sice dvanáct traktorů, které pomáhají s pluhováním silnic. V záloze stále zůstávají nákladní vozidla a vozy Hasičského záchranného sboru, které budou povolány v průběhu dne, pokud by intenzivní sněžení pokračovalo.
Známy již jsou také výkony zimní údržby z uplynulého víkendu, kdy v terénu pracovalo 42 kusů techniky (17 sypačů, 12 traktorů, 9 nákladních vozidel, 6 vozů HZS). Tato technika na bezmála čtyřech stech kilometrech silnic, které udržují Ostravské komunikace, chemicky ošetřila 8000 km silnic, odpluhováno bylo více než 13 000 km silnic a spotřeba soli přesáhla 500 tun.
06.02.2013
Pracovníci Ostravských komunikací již několik dní, včetně víkendu, opravují výtluky v silnicích na území města Ostravy. K opravám je v současné době využívána studená balená směs, zpracováno již bylo více než čtrnáct tun této směsi. Opravy probíhají na základě objednávek ze strany majitelů komunikací, tedy statutárního města Ostravy, kraje a státu. V opravách výtluků se bude pokračovat, dokud nepřijdou srážky, které by práce znemožnily. Upozorňujeme řidiče, aby v místech oprav dodržovali dopravní značení.
28.01.2013
V neděli 27. ledna v sedm hodin večer, v okamžiku, kdy začalo sněžit, vyrazilo do terénu všech šestnáct sypačů Ostravských komunikací. Vzhledem k hustotě sněžení byly po deváté hodině večerní povolány také posilové stroje, celkem dvanáct traktorů. Veškerá technika byla v terénu po celou noc, za tuto dobu bylo použito více než 250 tun soli, bezmála 70 000 litrů solanky a odpluhováno bylo 3852 kilometrů. V ranních hodinách, kdy obyvatelé Ostravy vyjížděli tak byly silnice na území města sjízdné, byla na nich vrstva rozbředlého, rozsoleného sněhu, která je nepřetržitě pluhováno. V současné době jsou již v terénu pouze sypače Ostravských komunikací, které budou odklízet sníh ze silnic, dokud neustane sněžení a cesty nebudou zcela holé.
14.01.2013
Předpovědi meteorologů se naplňují a před devátou hodinou ranní (pondělí 14. ledna) začalo na území Ostravy sněžit. Technika Ostravských komunikací, vyrazila po noční směně, kdy byly silnice chemicky ošetřeny osmdesáti tunami soli, znovu krátce po deváté hodině ranní. Vzhledem k nočnímu chemickému ošetření se první sněhové vločky na silnicích nedržely. Nejvíce zůstával sníh na silnicích v Ostravě-Porubě, kde proto bylo již nyní nasazeno více sypačů, než při běžné rajónové údržbě.
Technika bude v terénu nepřetržitě po dobu sněžení a dále dokud nebudou silnice, které Ostravské komunikace udržují holé nebo mokré. Podle předpovědi, může v průběhu dne napadnout až dvacet centimetrů sněhu. Již nyní proto byli kontaktováni řidiči nasmlouvaných posilových strojů, 12 traktorů a 6 nákladních vozidel s radlicemi, protože se předpokládá, že budou v průběhu dne také nasazení do terénu.
Letošní zima je na potřeby údržby výrazně náročnější než v loňském roce. Za srovnatelné období jsme loni použili cca 600 tun soli, letos již více než 3000 tun. Odpluhováno pak letos bylo již bezmála 17 000 kilometrů silnic.
10.07.2024
/ 10.07.2024 /
V oblíbeném a hojně sportovci i rodinami navštěvovaném Bělském lese byla dokončena obnova lesních cest, jejichž stav byl před rekonstrukcí neutěšený. Opravený úsek tak zlepší dopravní obslužnost při hospodaření v lese a skýtá i komfortnější prostor pro chodce a cyklisty. Stavební práce provedla společnost Ostravské komunikace, náklady na stavbu činily 8,3 milionu bez DPH. Zpracovatelem projektové dokumentace byla společnost Geoengineering, práce byly realizovány za šest týdnů. Obnovená klíčová lesní dopravní síť v celkové délce 1,71 km propojila obvody Ostrava-Jih a Stará Bělá.