Konkrétní aplikace obecných podmínek jsou obsahem následujících bodů:
Pro účely Plánu zimní údržby se silnice rozdělují podle pořadí důležitosti takto (viz znění § 42 odst. 1 prováděcí vyhlášky č. 104 Ministerstva dopravy a spojů):
I. pořadí | silnice I. třídy a dopravně důležité silnice II. třídy |
II. pořadí | zbývající úseky silnic II. třídy nezařazené do I. pořadí a dopravně důležité silnice III. třídy |
III. pořadí | ostatní silnice III. třídy nezařazené do II. pořadí a udržované zpravidla pluhováním |
III. pořadí | silnice na, kterých není provozována osobní linková doprava a mají malý dopravní význam |
Pro jednotlivá pořadí důležitosti platí tyto časové lhůty od výjezdu mechanismu (doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti silnice do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut):
do 2 hodin | na rychlostních silnicích |
do 3 hodin | I. pořadí |
do 6 hodin | II. pořadí |
do 12 hodin | III. pořadí |
Uvedené lhůty platí po celých 24 hodin.
25.03.2024
/ 25.03.2024 /
OSTRAVA, 25. 3. 2024 – Řidiči v Ostravě ode dneška neprojedou kruhovým objezdem na Slovenské ulici ve směru na Mariánské Hory. Složitější je i cesta z Mariánských Hor na Hlučínskou ulici. Ostravské komunikace a. s. totiž začaly opravovat obruby na okružní křižovatce Slovenská, přes kterou se sjíždí do města z dálnice D1.
12.03.2024
/ 12.03.2024 /
OSTRAVA, 12. 3. 2024 – Ostravské komunikace a. s., které se starají o údržbu silnic II. a III. tříd a vybraných místních komunikací na území města Ostravy, v těchto dnech znásobily rychlost oprav výtluků po zimě. Využily teplého počasí a rozjezdu dodavatele teplých asfaltových směsí. „Celý proces se tím zrychluje, protože lze využít stroje, zatímco při používání směsi z termoboxu, se kterou vyjíždíme ihned po zvýšení teplot nad nulu, je vysoký podíl ruční práce. Letos jsme s opravami za využití termoboxu začali už v prvních únorových dnech,“ upřesnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř